رئیس سیا از تایید ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره اینکه آیا موشک‌های ارسالی ایران به روسیه رسیده‌اند یا نه، خودداری کرد.

ویلیام برنز

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «ویلیام برنز» رئیس سیا درباره ادعای مطرح‌شده در رسانه‌ها مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک توسط ایران به روسیه، اظهارنظر کرد.

برنز که برای اولین بار با «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در یک نشست مشترک در لندن شرکت کرده بود، روز شنبه گفت اگر ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده باشد، این اقدام «تشدید چشمگیر در ماهیت همکاری دفاعی آن‌ها» خواهد بود.

برنز در میزگرد روزنامه فایننشال‌تایمز، از تایید این که آیا در صورت صحت این ادعا، موشک‌های ارسالی به روسیه رسیده‌اند یا نه، خودداری کرد.

برنز و مور در نشست فایننشال تایمز

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده بود مقام‌های آمریکایی به همتایان اروپایی خود گفته‌اند ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه فرستاده است.

کاخ سفید نیز با استناد به ادعای وال استریت ژورنال گفته «انتقال موشک از ایران به روسیه نشانگر یک تشدید بزرگ در حمایت تهران از مسکو است».

این در حالی است که غرب با رهبری آمریکا میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین فرستاده است.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اما در نیویورک در پاسخ به سوال شبکه سی.ان.ان درباره گزارش هایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه، اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

نمایندگی ایران در پاسخ به این سوال ادامه داد: ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها، و همچنین فاصله گرفتن از گفتگوهای آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

کد خبر 879482
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha